måndag, mars 21, 2005

all about styles pt. 2


De senaste dagarna har vårsolen förärat Göteborg med sin närvaro och det är fantastiskt. I dag promenerade jag till Universitetsbiblioteket med The Radio Dept., Jay-Zs "The Takeover" och Beach Boys i öronen. Jag var på strålande humör. Efter en hyfsad studieinsats begav jag mig hemåt igen och Arthur Russells "Soon to be innocent fun - let's see" fick ackompanjera hemfärden. Vid Götaplatsen blev jag helt plötsligt fullständigt övertygad om hur förträffligt forna tiders flanörideal kan vara en dag som denna. Jag tänkte på Hjalmar Söderberg, men framförallt dök en av de mest kända bilderna av Albert Camus upp i mitt huvud. Camus var väl knappast någon utpräglad flanör, men hans sätt att kombinera överrock med ett otroligt stiligt cigarettrökande var just då själva definitionen av stil.

Bonusbeats: Igår var jag och Douglas i Vasaparken och sprang och nosade.

"Twinkle toes you're breakin my heart/ You can't fuck with me - go play somewhere, I'm busy"