onsdag, september 14, 2005

om låten "side to side" från nya/kommande (jag vet inte...) blackalicious-skivan.


Bildtext: Blackalicious - "Melodica". Det är det bästa jag vet.


"side to side"

Vad fan. Ni borde skämmas, vad är det med er?
Ta bort den där okayplayer.com-baren från hemsidan omedelbart, ni borde veta bättre än att spä ut renheten med något slags organiskt kvasi-funkigt sväng spelat av levande musiker. Jag har bara orkat ladda ner tre låtar än så länge och inget håller måttet. Men det här är fan för mycket. Det är Black Eyed Peas. Jag mår illa.
Ni har gjort "Melodica". Världens bästa rapskiva. Men om ni inte slutar upp med det här nu...jag vet inte. Ni har inget att bevisa längre, det är felet. Och ni vet det. Ni kan släppa era skivor och göra vidriga konserter som den i Göteborg förra sommaren. (men minns Köpenhamn-spelningen efter "A2G"? vad bra ni var! ni var det bästa i hela världen!) Kära Gift of Gab, ni kan göra vidriga konserter och en massa idioter kommer att jubla. Men när du inser att det där jublet kommer ur att du kan rappa jättesnabbt, vad tänker du då? Känns det tomt? Eller försöker du bara rappa ännu snabbare?
Alla minnen. Det gör mig ledsen att se er såhär, fattar ni inte det?
Det känns som att vi inte betyder någonting för varandra längre.